דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכנית עסקית - האם רק לעסקים? 

מאת    [ 29/11/2009 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 1858 פעמים ]

תוכנית עסקית לעסקים

במובן המקובל, ,תוכנית עסקית היא מסמך מפורט המתווה אסטרטגיה עבור עסק מסוים כן את האופן שבו ניתן לממשה. כדי לעשות זאת, תוכנית עסקית אמורה להציג לעומקו את מצבו של העסק, להגדיר עבורו מטרות ויעדים ארוכי טווח ולפרט את דרכי הפעולה בהם עליו לנקוט. על מנת שהתוכנית תצליח, עליה להתייחס למשאבים הקיימים והמוגבלים של העסק, כמו גם למכלול ההיבטים של הפעילות העסקית (שיווק, פיננסים, משאבי אנוש, ניהול וכיוצא בזה). תוכנית עסקית חשובה עבור כל עסק, בכל מצב, אך היא הכרחית במיוחד עבור עסקים בתהליכי שינוי: עסקים בהקמה ובתהליכי התרחבות או מיזוג, עסקים השואפים להיכנס לשווקים חדשים או עסקים במשבר.

 תוכנית עסקית - גם לאחרים

במובן הרחב והמקיף יותר, תוכנית עסקית היא כלי באמצעותו ניתן לנתח את המצב הפיננסי הקיים, לבחון אופציות עתידיות שונות ולהתוות דרכי פעולה מתאימות. במובן זה, תוכנית עסקית בהחלט מתאימה לעסקים, אך לא רק לעסקים: היא מתאימה לכל יחידה משקית ששואפת לניהול פיננסי מוצלח ויעיל. היחידה המשקית הנפוצה ביותר, והחשובה ביותר עבור כל אחד מאיתנו, היא כמובן משק הבית, כלומר המשפחה. למרות ההבדלים הברורים בין עסק כלכלי ומשק הבית, ולמרות שהפעילות של משק הבית נוגעת לעניינים לא-כלכליים רבים וחשובים מאד (אהבה ואינטימיות, תמיכה הדדית, חינוך), הרי שבסופו של דבר גם משק הבית מנהל את עצמו מבחינה פיננסית, ולהתנהלות זו - כלומר למצבה הכספי של המשפחה - חשיבות רבה.

 תוכנית עסקית למשק הבית

ההתנהלות הפיננסית הרגילה של משק הבית כוללת הכנסות - משכורות והכנסות אחרות, למשל רווחים בשוק ההון, הכנסות משכר דירה - והוצאות רבות, כגון שכר דירה, משכנתא, חשמל, מים, ארנונה, חוגים לילדים, בילויים ונופשים, דלק, אוכל ועוד. מלבד זאת, גם הפעילות הכספית במשק הבית מתרחבת כאשר מתבצעת עסקת רכישה משמעותית כמו דירה או רכב, או להבדיל, נולד תינוק חדש. הפעילות הפיננסית של בני זוג יתמזגו במקרה של  חתונה (או ייפרדו בעת  גירושין). שינויים חשובים אחרים במצבו הפיננסי של משק הבית יכולים להתרחש, למשל, בעת שינוי היקף או סוג משרה של אחד המפרנסים. שינויים אלו כרוכים, פעמים רבות, בהוצאות כספיות גדולות יותר מבעבר, ולכן דורשים גם התנהלות כלכלית שונה של משק הבית, על מנת שיוכל לעמוד בהוצאות אלו. כדי לזהות את הצעדים שעל משק הבית לנקוט במסגרת השינויים, למשל צמצום בהוצאות אחרות, יש צורך בניתוח מקצועי ומקיף של מצבו הנוכחי של משק הבית ושל המצב הצפוי לאחר השינוי. במילים אחרות, משק הבית צריך תוכנית עסקית. תוכנית עסקית למשק הבית תסקור את ההכנסות וההוצאות הצפויות, תנסח יעדים ותציג מתווה פעולה שיאפשר למשק הבית להתנהל באופן מוצלח מבחינה כלכלית גם בעתיד. אחת המטרות המרכזיות של תוכנית עסקית כזו היא למצוא את נקודת האיזון החדשה של משק הבית. נקודת איזון, בקצרה, הוא המצב שבו העסק - או משק הבית - מאוזן מבחינה כלכלית, כלומר אינו מרוויח ואינו מפסיד. ניתוח נקודת האיזון החדשה במסגרת תוכנית עסקית יאפשר לזהות באופן אובייקטיבי את השפעתם הכלכלית של השינויים הצפויים, ולכן הוא קריטי במיוחד.    

אופק בר השקעות בע"מ  http://www.ofek-bar.co.il שירותי יעוץ עסקי ובניית תוכנית עסקית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב